O

środa, 16 października 2013

Ao No Exorcist

Ao No Exorcist - znane również jako Blue Exorcist (Niebieski Egzorcysta).
Główną postacią jest Rin Okumura, który wraz z bratem bliźniakiem wychowują się pod opieką księdza Shiro Fujimoto. Chłopcy są całkowitymi przeciwieństwami.
Yukio- młodszy bliźniak jest opanowany, spokojny, dobrze się uczy, a nawet bardzo dobrze, ponieważ dostaje stypendium i możliwość bycia uczniem Akademii Prawdziwego Krzyża.
Przy czym Rin jest nieokiełznanym chłopcem, który często daje się ponieść emocją. Jest bardzo silny i  po pojawieniu się jakichkolwiek ran szybko przywraca swój organizm do zdrowia.
Ale dlaczego?

Rin i Yukio są synami szatana, ale tylko Rin odziedziczył moce po swoim ojcu. Nie jest tego świadomy aż do czasu następstwa pełnych zdarzeń. Na jaw wychodzi wiele sekretów. Młody chłopak nie raz nie jest w stanie powstrzymać swoich emocji i przez to czasem przynosi to zgubę innym, a w innych przypadkach to ich ratuje.
Przez całą serię nie wiadomo jak wszystko się potoczy i każdy kolejny odcinek jest niespodzianką. Barwne postacie z charakterem i niepowtarzalną osobowością, chociaż kilka z nich czasem denerwowało mnie swoim zachowaniem i robieniem z siebie, albo raczej zrobieniem z nich przez autora 'maskotki', czasem lekko, a nawet bardzo ciamajdowatej.
Lubię postacie, które się czymś wyróżniają i w tej produkcji ich nie brakuje.

Co do kraski to osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń, a wręcz przeciwnie. Odpowiadała mi i bardzo przypadła do gustu. Nadaje postaciom odpowiedniego wyrazu, chociaż bohaterowie byli bardziej dopracowani od bohaterek, to nie gryzie to bardzo, ponieważ to mężczyźni grają tu główne role.

Muzyka? Cudowny Opening, za równo pierwszy, jak i drugi. Chociaż obejrzałam tą serię już jakiś czas temu to do dzisiaj mi się nie znudziły i mam jeden z nich ustawiony na dzwonek ^-^
Ending'i też nie budzą niechęci. Warto poświęcić te pare minut na posłuchanie tych przyjemnych kawałków.

Ogólnie to anime dostaje ode mnie 10/10 pkt. Uważam je za jedną z lepszych produkcji i zachęcam do obejrzenia.
Teraz wychodzi również manga o tym samym tytule i chociaż słyszałam, że pod względem fabuły się bardzo różnią to zapewne ją przeczytam i zrecenzuje, chociaż przy dopiero wychodzącej serii to może trochę potrwać ;)

Ikari

12 komentarzy:

  1. <3 Ja tez bardzo lubię AnE. Anime ogladałam jak wychodziło. Pamiętam jak z niecierpliwością czekałam na kolejny. Jeżeli chodzi o mangę to zapraszam do mnie!
    --> http://manga-no-tsuki.blogspot.com/2013/10/16-ao-no-exorcist-kazue-kato-tomik.html

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno w wolnej chwili wpadnę na Twojego bloga a skoro masz już przeczytane AnE mange to jeszcze bardziej mnie tam ciągnie ;D

      Usuń
  2. Mnie tak bardzo się nie podobało, strasznie zniszczyli mangę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze mangi więc moja opinia jest tylko i wyłącznie do serii Anime ;)
      Ale szanuję Twoje zdanie ;]

      Usuń
  3. Też bardzo lubię oba op w AnE. Na początku byłam zachwycona poziomem animacji i w ogóle, jednakże w ogólnym rozrachunku seria okazała się strasznie typowa i jakoś specjalnie jej nie polubiłam, miło się oglądało, ale nic poza tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię ;) Masz taki a nie inny gust i w to nie wnikam. Też mam podobne zdanie na temat niektórych serii, a jednak mi akurat ta przypadła do gustu ;)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podobało to anime :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Notka fajna :) Podoba mi się też wygląd Waszego bloga i układ postów - recenzja, cytaty - i jest porządek.
    Ładnie opisujesz wydarzenia w anime, którego co prawda nie oglądałam, czytałam tylko 1 tom mangi. =) Podobało mi się i również dzięki Twojej recenzji, może skuszę się na anime (gdy wreszcie będę miała trochę czasu)

    Chciałam też podziękować za Twój komentarz na moim blogu http://manga-i-anime-cytaty.blogspot.com/. Dał mi trochę motywacji do skończenia nowego posta.

    Pozdrawiam
    Aga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać kiedy coś nowego napiszesz, a na pewno wpadnę ;)

      Nie ma co dziękować za rady ;) Po prostu napisałam to co myślałam i ciesze się, że Ci tym pomogłam.
      Ganbatte w dalszym prowadzeniu bloga ^-^

      Usuń
  6. Bardzo podoba mi się Wasz blog, co raczej nie jest dla Was nowością ;).
    Aktualnie jestem w więcej niż połowie Ao no exorcist, i nie wiem czy wytrwam do końca. Podobnie było z Kuroshitsuji który, wszyscy się zachwycali- wytrzymałam do połowy, a ANE chyba podzieli jego los. Żeby trochę "osłodzić sobie" ten tytuł zakupiłam pierwszy tom mangi, który jest tak samo dobry jak pierwsze odcinki. Zgodzę się- openingi są świetne, chociaż mi bardziej do gustu przypadł ten pierwszy. Powodzenia w prowadzeniu bloga :D.
    jedna-wielka-beznadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba Ci się blog ;)

      Co do anime, to każdy ma swój własny gust i mi Ao No Exorcist się podobało, co do Kurshitsuji to mam do niego pewnego rodzaju sentyment bo była to seria, którą zobaczyłam po dłuugiej przerwie i... ehh ale nie będę to całej swojej biografii pisać ^-^

      Słyszałam, że manga drastycznie różni się od anime i wiele osób uważa że seria TV popsuła mangę, ale ja nie mogą się więcej wypowiedzieć na ten temat ;)

      Usuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)