O

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

4# Death Note

Death Note to kolejne anime, które niedawno dostało Czerwonego Plusa na mojej liście. Polecane przez wiele osób, słyszałam mało negatywnych opinii na jego temat więc zaczęłam oglądać...



Pierwsze wrażenie?
Po kliknięciu w link google na stronkę anime-shiden.info zobaczyłam tą okładkę:
Miałam ochotę wyjść ze strony. Może wam się ona podoba, ale jak na mój dość nietypowy gust jest... po prostu mi się nie spodobała. Postacie wyglądały sztucznie, trochę jak ludziki z plasteliny.
Ale nie roztkliwiajmy się tu nad moimi upodobaniami artystycznymi. Skupmy się na fabule.



Zwykły brązowooki chłopak, o ciemnych włosach. Dość wysoki, wzorowy uczeń. Mowa tu O Light'cie Yogami'm, większości może być bardziej znany jako Raito. Żyje on w normalnej rodzinie. Młodsza siostra, ojciec policjant i mama <z tego co wiem nie jest podany jej zawód>. Chłopak jest pociechą i dumą całej rodziny.
Pewnego dnia siedząc na zajęciach szkolnych zauważa spadający zeszyt. Kończąc lekcje podnosi go i w domu czyta zapisane na okładce zasady:

<>Człowiek, którego imię zostanie wpisane w ten notes umrze.
<>Ten notes nie zadziała, jeżeli piszący nie będzie znał tworzy osób, której imię wpisuje. Tak więc osoby posiadające to samo imię nie będą dotknięte.
<>Jeżeli przyczyna śmierci zostanie wpisana w ciągu 40 sekund od napisania imienia, tak się stanie.
<>Jeżeli przyczyna śmierci nie zostanie sprecyzowana, osoba umrze po prostu na atak serca. 
<>Po napisaniu przyczyny śmierci, szczegóły jej dotyczące powinny być wpisane w kolejnych 6 minutach i 40 sekundach.

Raito postanawia sprawdzić działanie Death Note, ale za pierwszym razem uznaje to za zbieg okoliczności. Przy drugiej próbie zaczyna wierzyć w nadprzyrodzoną moc Notesu.
Postanawia wykorzystać go do szerzenia dobra. Anonimowy morderca zostaje przez media nazwany Kirą. Budzi postrach wśród nieuczciwych mieszkańców.
W sprawę angażuje się policja, a gdy ona nie jest w stanie nic wskórać w tej sprawia pojawia się tajemniczy L. 


{}Jak potoczą się losy naszych bohaterów? 
{}Kim jest tajemniczy L?
{}Jaką rolę w tym wszystkim gra Misa Amane?
{}Czy Death Note pochłonie wiele istnień?


Odpowiedź na te pytania jak i wiele innych pytań znajdziecie oglądając owe anime ;)


Ode mnie anime dostaje 8/10 punktów. Może dlatego, że było polecane przez wiele osób z zachwytem, ale nie zachwyca mnie kreska. Zwłaszcza wspomniany wyżej ary, który stanowi tak jakby reklamę całej serii.
Nie jest ono doskonałe, dlatego brakuje tych dwóch  punktów, jednak jak na razie znajduje się u mnie na górze listy ;)

Ryuki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)