O

niedziela, 21 kwietnia 2013

Niki ocenia #3: Another

Dzisiaj na odstrzał pójdzie Another, anime z 2012 roku, które pewnie wiele osób zna.
Klasycznie zacznę od fabuły. Anime opowiada o "przygodach" klasy 3-3, co na europejski sposób określania "stopnia" nauki można określić jako 3C. Chłopak o imieniu Sakakibara przeprowadza się i trafia do gimnazjum, do wcześniej wymienionej klasy 3-3. W międzyczasie poznaje dziewczynę o imieniu Misaki Mei, która z pewnością wywołuje mieszane uczucia. Jest dziwna, małomówna, reszta klasy ją ignoruje. Chłopak olewa zakaz odzywania się do dziewczyny i...

Tu skończę, nie chcąc spoilerować.
To nie jest jakiś słodki romans. Nie brakuje tu krwi i mordobić. Klimat jest tajemniczy, wszystko trzyma w napięciu.
Każdy bohater ma własny charakter, inaczej reaguje na akcję. Uczucia i frustracja bohaterów wręcz wylewają się z nich, ale jak dla mnie to plus. Za fabułę dostaje ode mnie 10/10. 
Czas na grafikę i kreskę. Stonowane barwy i odcienie czerwieni nadają tej produkcji klimatyczny i tajemniczy styl. Dodatkowo bardzo podoba mi się wykonanie niektórych postaci i tła. Ze strony graficznej również zasługuje na 10/10.
I moja ulubiona część - muzyka. Opening powala mnie na kolana. Uwielbiam taką muzykę. Do tego świetna muzyka w tle. Trochę dobija mnie ending, który po błyskawicznie rozwijającej się akcji jest po prostu za wolny. Ma na celu uspokojenie i pomoc w opanowaniu emocji, a mnie jeszcze bardziej rozjusza. Ocena muzyki to 9,5/10.
Podsumowując - moim zdaniem jeden z lepszych tytułów 2012 roku, zasługuje na ocenę 10/10. Mój klimat, moja ulubiona muzyka i fabuła z potencjałem. Czego chcieć więcej? Szczególnie mogę polecić to anime fanom czegoś, co trzyma w napięciu. Zwłaszcza, kiedy oglądało się na bieżąco.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;)
Niki129

Recenzja pisana o północy, może zawierać drobne błędy stylistyczne. Kolejna już jutro (poniedziałek), a na mój cel najprawdopodobniej pójdzie "Mirai Nikki".

2 komentarze:

  1. Osobiście oglądałam Another i w 100% zgadzam sie z twoja recenzja. Anime jest tajemnicze i jest sporo krwi, no i nie brakuje uczuć głównego bohatera, który cała sytuacja jest z lekka zmieszany...
    Recenzja zachęca do obejrzenia Anime każdego który ja przeczytał. Ja rownież polece to Anime osobie, która lubi klimaty tajemniczości a powiem ze takich osób jest sporo.

    ~Emi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię i cieszę się, że recenzja zachęca do obejrzenia :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)