O

wtorek, 2 kwietnia 2013

Niki ocenia #1 : Shiki

Shiki to anime, do którego mam stosunkowo duży sentyment. Jest to moje pierwsze "świadomie obejrzane" anime, które zachęciło mnie do oglądania horrorów.
Zacznijmy od fabuły:
Akcja dzieje się w bardzo małym miasteczku o nazwie Sotoba. W pierwszych minutach przedstawione są poszukiwania Megumi - irytującej różowowłosej dziewuchy (opinia autora recenzji). Zostaje ona odnaleziona ledwo żywa w lesie. Następnie cofamy się o kilka dni i poznajemy początek historii. Kapłan Seishin i lekarz Toshio zastanawiają się jak mogło dojść do wymarcia pobliskiej wioski. Co z tego, że mieszkały tam 3 osoby na krzyż, dziwne jest raczej to, że umarły w stosunkowo niedużych odstępach czasowych. I znów przenieśmy się do Sotoby. Tu dowiadujemy się o miłości Megumi do Natsuno. Warto podkreślić, że nie jest to miłość odwzajemniana. Dziewczyna całe wakacje wzdychała do niego i zamku w stylu europejskim, który został wybudowany na wzgórzu. Wyobraźcie sobie jej szok, kiedy dowiaduje się, że ktoś tam ma zamieszkać. I nadzieje z tym związane. Kończy się tym, że ta cna dziewoja rusza w jego stronę i... Właśnie.



Co się stało, że została odnaleziona na skraju życia w lesie?
Co mają z tym wspólnego nowi mieszkańcy zamku?
Jaką tajemnicę kryją zgony w wiosce?
Fabuła otrzymuje ode mnie 8 z dużym plusem/10. Pojawia się tu schematyczność znana z książek fantasy, ale jest ona nawet przyjemna.
W oczy może razić kreska, ale mi łatwo było się do niej przyzwyczaić. Kanciaste i nienaturalne fryzury postaci często budzą zdziwienie i wiele protestów, moim zdaniem jednak nadają klimat. Dodatkowo wiele osób zachwycają oczy niektórych postaci, jak na przykład dziewczynki pokazanej na zdjęciu. Grafika, która świetnie trzyma klimat, otrzymuje ode mnie 9/10.
Co do kwestii muzyki - nie muszę bardzo się rozpisywać. Moim zdaniem jest klimatyczna i genialna, zasługuje na 10/10.
Dodatkowo na plus zasługuje postępująca z fabułą zmiana charakteru postaci. Minusem jest to, że należy przebrnąć przez kilka pierwszych odcinków, żeby akcja się rozkręciła.
Moja ogólna ocena: 9/10.
Polecam i dodaję linka na anime-shinden.info , jednak osobom, które chcą się wczuć w klimat nie radzę czytać opisu.

Pozdrawiam i do przeczytania w kolejnym "Niki ocenia", które najprawdopodobniej pojawi się w piątek
Niki129

Dla wyjaśnienia - seria "Niki ocenia" będzie prowadzona tylko w weekendy i święta, ponieważ bardzo ciężko jest mi się dostać do komputera w tygodniu :)

2 komentarze:

  1. Hej !Prosiłaś żebym napisała jak będzie nowy rozdiział Kanade....Więc piszę!Miłego czytania;)

    A co recenzji Shiki-ogladałam pare docinków tego anime,i nawet mnie zaciekawiło

    http://poznajemy-anime.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba nie do mnie z tym rozdziałem, ale chętnie się zapoznam ;)

      Dziękuję za komentarz. Co do mnie - można uznać, że oceniałam anime z sentymentem i ocena jest troszkę naciągana, ale mam nadzieję, że Tobie się podoba :)

      Pozdrawiam
      Niki129

      Usuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)