O

wtorek, 30 kwietnia 2013

Niki ocenia #6: Judge

Tak, dzisiaj przed nami kontynuacja Doubt - Judge.
Jak już pisałam, ta manga ma 6 tomów, jest już zakończona, a po polsku i angielsku w internecie jak dotąd znalazłam tylko 16 rozdziałów. Zacznijmy od fabuły. Jest podobna do tej z Doubt - kilku ludzi zostaje uwięzionych w tajemniczym budynku. Z początku poznajemy historię jednego z nich, który przez swoją zazdrość spowodował śmierć jednego ze swoich bliskich. Głównym motywem jest wzajemne osądzanie swoich grzechów. Każdy z ludzi uwięzionych symbolizuje jakiś grzech główny.
Ich historia jest wyjawiana w kolejnych rozdziałach. Wydaje mi się, że manga będzie bardziej rozbudowana niż poprzednia część, a co z tym idzie jeszcze ciekawsza i bardziej trzymająca w napięciu. Jak na razie za te 16 rozdziałów otrzymuje ode mnie również 10/10.
Czas na grafikę. Kreska jest bardzo podobna do tej z Doubt, co oznacza, że podobają mi się tła, maski i to, że postacie nie są za bardzo wynaturzone. Dodatkowo strasznie podoba mi się pojawiająca się w pewnym momencie roztrzaskana rzeźba. Nie mam nic do zarzucenia i również otrzymuje 10/10.
Problemem jest tylko to, czy manga zostanie wydana w Polsce, czy trzeba będzie czekać na internetowe tłumaczenie. Wątpię, czy zostaną wydane dwa bardzo podobne do siebie tytuły. Jak dla mnie jedyną różnicą między nimi jest ilość bohaterów i to, w jaki sposób się eliminują. Jeżeli ktoś lubi takie klimaty, to oczywiście jest to manga dla niego.
Nie wiem, o czym więcej mogę się rozpisać, więc podsumuję:

Manga "Judge"
6 tomów
Nie wydawana w Polsce
W internecie dostępne 16 rozdziałów
Fabuła: 10/10
Grafika: 10/10
Ocena ogólna: 10/10

Polecam fanom gatunku
Niki129

Wyjątkowo napisałam we wtorek, w zamian za Ryuki, która zastąpiła wczoraj mnie. W końcu nie chcę, żebyście się nudzili ; )

1 komentarz:

  1. Czytałam twoją recenzje Doubt i już w niej wspomnialaś o kontynuacji pod tytułem Judge.
    Jak w poprzednim komentarzu pod tamta recenzją napisałam ze na pewno sobie kupie to tutaj moje zdanie sie nie zmienia. Manga wydaje sie ciekawia, a ty jak i wiele innych osób oceniacie ją wysoko, choć i znajda sie tacy, którzy beda ją krytykowac no ale coż.
    Manga jak i twoja recenzja sa extra.

    ~Emi

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)