O

niedziela, 28 kwietnia 2013

Niki ocenia #5: Manga "Doubt"

Dzisiaj zajmę się o dziwo mangą. Doubt, bo taki nosi tytuł, jest wychodzącym tytułem, który część osób miała szansę wcześniej przeczytać w internecie. Autorem mangi jest Yoshiki Tonogai. Z tego co wiem ma mieć 4 tomy. Do tego istnieje coś a'la kontynuacja, o nazwie Judge, która ma 6 tomów, a rozdziały 1-16 można znaleźć w internecie.
Ale wróćmy do Doubt.
Manga ma aktualnie 2 tomy wydane po polsku, czekamy na jeszcze 2. Co do fabuły - jak pisze tylnej stronie okładki:
"Pięć osób budzi się w opuszczonym budynku. W jednym z pomieszczeń z sufitu zwisają zwłoki. Na ciele każdej z osób znajduje się dziwny kod kreskowy. Jest tylko jeden sposób, by przeżyć - trzeba jak najszybciej odkryć, kto z obecnych jest "wilkiem wśród królików". Tajemnicza gra "Rabbit Doubt" właśnie się rozpoczęła.".

Moim zdaniem ten tekst jak najbardziej odzwierciedla początek fabuły. Ale ja zagłębię was trochę bardziej. Powstała gra, o nazwie "Rabbit Doubt" i w ostatnich czasach znalazło się wielu jej fanów. Szóstka organizuje sobie spotkanie w klubie, jednemu coś wypadło i nie może przyjść. W owym klubie dzieją się dziwne rzeczy. Jeden z chłopaków wychodzi do toalety i długo nie wraca, za nim idzie kolejny i dostaje kluczem francuskim w łeb. To tyle na początek. Całe towarzystwo budzi się w dziwnym budynku z kodami kreskowymi. Przesadziłam, nie całe. Na ścianie wisi zmasakrowane ciało jednej z dziewczyn. Zaczynają się wzajemne oskarżenia i poszukiwania wilka.
Jak dla mnie fabuła jest genialna, autor jak na razie nic nie zepsuł, w każdym tomie coś mnie zaskakuje. Otrzymuje ode mnie 10/10.
Jestem jedną z nielicznych osób, która nie przywiązywała znaczenia do imion bohaterów. Akcja jest tu tak szybka, że jakoś nawet nie wpadły mi do głowy. Ale teraz czas na grafikę. Genialnie narysowany opuszczony budynek i mroczne pomieszczenia. Do tego mili dla oka, niezbyt wynaturzeni bohaterowie. Ogromnego plusa otrzymują ode mnie maski zwierzaków występujące zarówno w Doubt jak i w Judge. Do tego krew na ścianach i ogólnie mroczne klimaty - jak dla mnie to jest to. Również otrzymuje 10/10.
Nie mogę się więcej rozpisać o tej mandze. Czekam z niecierpliwością na 3 tom i kiedy tylko trafi do Empiku lecę go kupić. Naprawdę warto, jeżeli ktoś lubi serie podchodzące pod horror. Dodatkowo słyszałam gdzieś plotkę, że ma wyjść anime o takim tytule.

Podsumowując:
Manga "Doubt"
Wydawnictwo JPF
4 tomy
2 wydane
Fabuła: 10/10
Grafika: 10/10
Ocena ogólna: 10/10

Polecam i życzę miłego dnia
Niki129

2 komentarze:

  1. Jako pierwsza zaczelas oceniać mange, co nie powiem że mnie zdziwiło ale równierz dodam ze wyszło ci to naprawde fajnie. Przedstawiłas zarys fabuly nie pozwalajac sobie na spoilery.
    Twoja recenzja zacheca mnie do kupienia mangi, a na anime nie moge sie doczekać

    ~Emi

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wszystkie cztery tomy, bardzo mi się podobały i bardzo dziękuje za polecenie tej mangi. Nie ukrywajmy, jest ona zrobiona po mistrzowsku!!! Boż tyle zwrotów akcji 0.0 niestety co do anime o nazwie doubt nie natrafiłam. Tak czy siak recenzja była super.


    ~Hajka

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)