O

wtorek, 23 kwietnia 2013

8# Elfen Lied

Anime z 2004 roku, które ja dopiero co skończyłam oglądać.
Elfen Lied- drastyczna produkcja pełna krwi, żalu, smutku, najczęściej zaliczana do horrorów. Nie brakuje w nim wątków romansu. Często przy wpisywaniu owego tytuły w wyszukiwarkę pojawia się '+18' bardziej ze względu na ecchi niż na drastyczne,krwawe sceny. Anime dość krótkie. Zaledwie 13 odcinków plus odcinek Ova(10,5).





Fabuła skupia się na losach Kouty, Yuki, Nyu,Lucy oraz kilku Diclonius'ów.
Postacie pełne wielu emocji, co można wyczytać za równo z ich twarzy jak i zachowania. Czasem zdarza się, że bohaterowie są puści, jednak w tym Anime nie spotkałam się z tym. Momenty pełnie wzruszenia, w których łezka kręci się w oku,  zabawne chwile, w których nie da się powstrzymać śmiechu.

Najbardziej podoba mi się postać Nany, która mimo tego kim jest i jak była traktowana została pełna miłości, współczucia i pozytywnych emocji. troszczyła się o innych i ze wszystkich sił chciała pomóc nie krzywdząc przy tym innych.


<> Jak potoczą się losy naszych bohaterów?
<>Kim jest Nana i Mariko?
<>Co łączy Koute z Lucy, a co z Yuką?
To chyba główne pytania, na które znajdziecie odpowiedź oglądając Elfen Lied.


Anime przypadło mi do gustu. Dobrze się ogląda mimo kilku niespójności, które zauważyłam jak np. sprawa z psem.
Interesująca fabuła przyciągająca fanatyków grozy.Dość oryginalny Opening, który niestety nie przypadł mi do gustu, chociaż mogą szczerze stwierdzić, że wprowadza w odpowiedni klimat. Ending bardziej w moich klimatach, również dobrze dopasowany do całokształtu owej produkcji. Muzyka w tle dodawała dramatyzmu pewnym scenom oraz podkreślała emocje bohaterów.

Ogólnie Elfen Lied dostaje ode mnie 7/10 pkt. Uważam, że mogłoby być dłuższe i bardziej skończone niż jest to na obecną chwilę. Zresztą sami przekonacie się po obejrzeniu owego anime. Musze jednak ostrzec, że Elfen Lied będzie ciężką pozycją dla osób wrażliwych.

Elfen Lied Online
Uwaga!
Na stronie z anime online odcinek ova 10,5 
jest  podany jako odc 14. Więc według tego oznaczenia
(na tej stronce-nie wiem jak jest z innymi)
 radzę obejrzeć: 10->14->11
Ryuki
__________
Recenzja edytowana

3 komentarze:

  1. AksamitnyHeniek24 kwietnia 2013 23:08

    Sądząc po nie potrzebnym spoilerze i skupieniu się na walorach wizualnych wygląda to na opis pierwszego odcinka. Powinnaś odnieś się do całości anime. Napisać co sądzisz o bohaterach, fabule (bardziej szczegółowo), zakończeniu. Wymienić można wiele aspektów. Napisałaś "Ciekawa fabuła zastępuje moim zdaniem słaby Opening." To zdanie jest nie logiczne, pozbawione sensu. Twoja recenzja w żaden sposób mnie nie przekonała. Proponuje używać obiektywizacji i subiektywizacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szczerą opinię. Postaram się dostosować do Twoich rad i w pewien sposób zmodyfikować tą recenzję.
      Pisaniem tego typu rzeczy zajmuję się od niedawna, dlatego przydadzą się również słowa uzasadnionej krytyki, którą tutaj przedstawiłeś ;)
      Mam nadzieję, że dalej będziesz śledzić postępy tego bloga i nasze dotychczasowe błędy Cię do niego nie zniechęcą ;)

      Usuń
  2. Opisywane przez ciebie anime jest mi tylko znane ze słuchu, jak i opowiesci mojej koleżanki ze szkoły. Od poczatku to akurat anime było przeze mnie odbierane dosyć pozytywnie, jednak szukalam krótkiej i zwiezłej recenzji, która ty tutaj zapewniłaś. Wielkie gratulacje za taka recezje i na pewno bede czekala na kolejną.
    Teraz do anime. Jako ze przepadam za dosyc krwawymi anime, ze spora ilościa walk jednak z krzypka komedii. To anime jest według mnie godne polecenia, choc odmówila bym osobie wrażliwej, której mogło by sie to nie spodobać.
    A wiec tak. Zakoncze prostymi słowami:Jesli jesteś twardy i lubisz takie klimaty to anime dla ciebie, ale jesli jestes wrazliwy odpuść sobie.


    ~Emi

    PS. Jeszcze raz gratuluje krótkiej i zwiezlej recenzji o tym anime i czekam na nastepne

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za przeczytanie posta i liczymy na szczery komentarz ;)